A törlesztési moratóriummal kapcsolatos információk

Az UniCredit Jelzálogbank Zrt. a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges azonnali intézkedésekről szóló 47/2020. (III.18.) Kormányrendelet és az ennek részletszabályait tartalmazó 62/2020. (III. 24.) Kormányrendelet alapján automatikus fizetési haladékot biztosít az erre jogosult ügyfelei részére az alábbiakban felsorolt hitelek esetében. Ennek megfelelően a jogosult ügyfelek a szerződésből eredő tőke-, kamat-, valamint díjfizetési kötelezettségük teljesítésére fizetési haladékot kapnak.

 

  • A fizetési haladékot a 2020. március 18. napján fennálló szerződések alapján már folyósított kölcsönökre kell alkalmazni.
  • A fizetési moratórium 2020. december 31-éig tart, időtartamát a Kormány rendeletével meghosszabbíthatja.
  • A moratórium a következő hiteltípusokra vonatkozik: lakossági jelzáloghitelek, babaváró kölcsönök, személyi kölcsönök, hitelkártyák, folyószámla-hitelkeretek, munkáltatói hitelek, pénzügyi lízingszerződések, kis- és középvállalkozóknak nyújtott hitelek.
  • A fizetési moratórium automatikusan hatályba lépett 2020. március 19-én, így azoknak az ügyfeleknek, akik a halasztás lehetőségével élni kívánnak, nincs teendőjük.
  • A fizetési haladék alatt meg nem fizetett tőke-, kamat- és díjtételeket a moratóriumot követően egy meghosszabbított futamidő alatt kell megfizeti havonta egyenlő részletekben. A fizetési haladék alatt felhalmozódott kamat és díjak összegét a normál havi törlesztőrészletekhez kell majd hozzáadni úgy, hogy a törlesztőrészlet nem lehet nagyobb, mint az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészlet összege. Ehhez a futamidőnek – a fizetési moratórium időtartamánál hosszabb időre szóló- meghosszabbítására és újraütemezésére van szükség.

  • A moratórium időszaka utáni törlesztőrészlet csak abban az esetben haladhatja meg mégis a moratórium előtti havi törlesztőrészlet összegét, ha a hitel változó kamatozású, és a moratórium időszaka alatti kamatperiódus-fordulókor nő a kamat mértéke.

  • Ha nem kíván élni a moratórium lehetőségével és változatlanul törleszteni szeretné hitelét a továbbiakban is az eredeti szerződéses feltételek szerint, erről nyilatkozatot kell tennie jelzálogbankunk részére. A moratórium előtt megfizetett utolsó törlesztőrészletről a hitelszerződésből vagy, ha annak megkötése óta a törlesztőrészletben változás történt, akkor a jelzálogbank által legutoljára kiküldött hitelértesítőből vagy– az UniCredit Jelzálogbank Zrt. ügynökeként eljáró – UniCredit Bank HungaryZrt. telefonos ügyfélszolgálatán keresztül tájékozódhat.

 

A törlesztési moratórium megszüntetésére benyújtott ügyfélnyilatkozatok feldolgozása – ezek rendkívüli száma miatt –várhatóan hosszabb időt vesz igénybe a tervezettnél. A nyilatkozatok feldolgozásának megnövekedett időigénye azonban nem okoz hátrányt ügyfeleink részére, a törlesztésnek a moratórium jogszabályi időszakára történő visszaállítását bankunk a jogszabályoknak és ügyfeleink benyújtott igényének megfelelően teljesíti. A nyilatkozatok feldolgozásáról jelzálogbankunk írásban értesíti ügyfeleit.

 

  • Az UniCredit Jelzálogbank magánszemély ügyfelei  azt a nyilatkozatukat, hogy nem kívánnak élni a fizetési moratóriummal, megtehetik:

·        az UniCredit Bank telefonos ügyfélszolgálatán a 061/20/30/70-325-3200 számon banki munkanapokon 8.00-18.00 óra között. A felajánlott lehetőségek közül válassza a 9-es, majd az 1-es, azaz a „Törlesztési moratóriummal kapcsolatos információk” menüpontot.

Vagy

·        az S.A.P Követeléskezelő Zrt. munkatársainál, akik jelzálogbankunk megbízásából telefonon veszik fel a kapcsolatot magánszemély ügyfeleinkkel a törlesztési moratóriummal kapcsolatos tájékoztatás érdekében. Igény esetén ügyfeleink a telefonbeszélgetés során egyszerűen és kényelmesen nyilatkozhatnak arról, ha a továbbiakban a moratórium igénybevétele helyett az eredeti szerződéses feltételek szerint kívánják folytatni a törlesztést. (Az S.A.P. Követeléskezelő Zrt. székhelye: 2200 Monor, Petőfi u. 4., cégjegyzékszáma: 13-10-041417.)

·        A nyilatkozatot postai úton is beküldhetik az UniCredit Jelzálogbank Zrt., 1054 Budapest, Szabadság tér 5-6. címre. Ügyfeleink egy nyilatkozatban valamennyi hitelükre is kérhetik a moratórium megszüntetését, vagy külön is megjelölhetik, mely hiteleikre kérik ezt.

 

Ha a fenti nyilatkozatának megtételét követően a későbbiekben – a fizetési moratórium jogszabályi időszaka alatt – mégis élni kíván a fizetési moratórium lehetőségével, úgy ahhoz újabb ezirányú nyilatkozat megtétele nélkül is bármikor joga van, a törlesztőrészletek fizetését bármikor felfüggesztheti. Ha az átutalások, befizetések teljesítését megszünteti, az a fizetési moratóriumba való automatikus visszatérést jelenti, így fizetési késedelembe ekkor sem eshet,a késedelem jogkövetkezményei nem állnak be.

Kérjük, hogy az egyértelműség és a minél gördülékenyebb lebonyolítás  érdekében a törlesztés felfüggesztésére irányuló szándékát lehetőség szerint jelezze előzetesen az UniCredit Bank Hungary Zrt. telefonos ügyfélszolgálatán a 061/20/30/70-325-3200 számon banki munkanapokon 8.00-18.00 óra között.

 

A törlesztési moratóriummal kapcsolatos újabb információkkal, legfontosabb új tudnivalókkal tájékoztatónkat folyamatosan frissítjük.


További hírek >>
Kérdései vannak?
Szívesen megválaszoljuk őket!
+36 1 301-5500
Lakossági Ügyfelek részére:
Intézmények, befektetők részére: